Vojtěch Školník: Mám rád výzvy, které mi obchod přináší

Vytvořeno23.03.2021

 

Do Big Boye přišel před dvěma a půl lety. Tou dobou se firma slibně rozjížděla a nabírala na obrátkách. Ořechový byznys ho nadchl stejně jako ostatní, kteří se okolo točili, a Vojta si po pár měsících uvědomil, že tohle podnikání má slibnou budoucnost.

Vojto, jaká jsou produkty Big Boy?

Naším cílem je vyrábět prémiové zboží. Chceme, aby výrobky byly osobitý a obsahovaly ty nejlepší suroviny. Hrajeme si s každým detailem, nepoužíváme palmový olej, barviva ani konzervanty.

Co znamená “nejlepší suroviny”?

Dovážíme poctivé suroviny z celého světa. Každá surovina má svá úskalí, proto si ji musíme nejprve osahat, abychom zjistili, jak s ní pracovat. Vzhledem k velkým odběrům nám řada dodavatelů vychází vstříc a praží ořechy na míru, aby co nejlépe vyhovovaly našim výrobním procesům. Díky tomu jsme schopni z nich dostat ty nejlepší vlastnosti.

V Big Boyi pracuješ na pozici obchodního ředitele. Co máš konkrétně na starost?

Mám na starosti cenovou politiku, péči o velkoobchodní zákazníky a vyhledávání nových příležitostí. Věnuju se hlavně obchodu a zároveň koordinuju aktivity spojené s marketingem. Když nefunguje jedno, nefunguje ani druhé.

Do čeho jsi se v poslední době nejvíc opřel?

Nemůžu říct, že by mě něco prioritně zaměstnávalo. Zaměřili jsme se na rozšiřování obchodních aktivit a začali jsme spolupracovat s opravdu velkými partnery. Nesoustředíme se jen na výkon, ale snažíme se zvyšovat povědomí o značce jako takové. Jsme silní v online marketingu a hledáme cesty, jak oslovit nové zákazníky.

Co konkrétně máš na své práci nejraději?

Baví mě a nabíjí, když vidím, jak se firmě daří a jak naše produkty oslovují čím dál více zákazníků i mimo cílovou skupinu. Na obchodu jako takovém oceňuju především výzvy, které mi přináší. Mám rád těžké obchodní schůzky, kdy je třeba s partnery vyjednávat, než najdeme společné řešení. Často je to inspirativní, protože se potkávám se známými a respektovanými lidmi z oboru, kteří mě mají co naučit.

Spolupracuje se ti líp s malými nebo velkými společnostmi?

S velkými společnostmi bývá složité navázat spolupráci, protože jim musíme nejprve dokázat, že jsme pro ně zajímavými partnery. U malých zákazníků mě baví pozorovat, jak rostou a stávají se z nich vetší hráči.

I Big Boy se za pět let dostal z nuly na stomilionový obrat. Takový rychlý vývoj s sebou nese řadu kotrmelců. Jak jste se s nimi vyrovnali?

Nečekali jsme, že se věci budou vyvíjet tak rychle. Z toho vznikala řada procesních problémů. Snažili jsme se poučit a chyby neopakovat. Naštěstí nikdy nebyly fatální.

Jaké máte s firmou další plány?

Sníme o tom, že prorazíme v zahraničí. V prvé řadě ale potřebujeme uspokojit poptávku v ČR a zajistit prvotřídní klientský servis. S tím souvisí větší prostory a lepší skladové hospodářství. Zaměřujeme se také na efektivnější shromažďování a vyhodnocování dat, které nám pomohou optimalizovat interní procesy. Z dlouhodobého hlediska řešíme, zda jít do retailu.

Kam ty osobně by ses chtěl v rámci své profese dostat?

V obchodu jsem spokojený. Neustále si prostřednictvím zkušenějších partnerů uvědomuju, kolik toho ještě neznám. Chtěl bych si dále prohlubovat znalosti a dostat se do stavu, kdy už mě jen tak něco nepřekvapí.