Vše, co byste měli vědět o LÍSKOOŘECHOVÉM “MÁSLE”

Vytvořeno10.01.2021

Lískové ořechy mají jemnou nasládlou chuť a dají se jíst syrové i pražené. Jejich vyšší kalorická hodnota je vyvážena důležitými živinami, vitamíny, minerály a zdravými tuky. Když lískové oříšky zahrnete do vyvážené stravy, poskytnou vám řadu zdravotních benefitů.

 

 

V Big Boyi vyrábíme 100% lískoořechové “máslo”  z vysoce kvalitních nasucho pražených lískových ořechů, které pochází z oblasti Mortarelle v Itálii. Naše krémy neobsahují žádné konzervanty, dochucovadla ani přidané oleje. Díky speciální technologii výroby, předmletí ořechů a následnému zjemňování a hnětení jsou krémy Big Boy ty nejjemnější a nejchutnější.

Posilují mozek

Lískové ořechy podporují správné fungování mozku. Obsahují látky, které zlepšují kognitivní funkce a pomáhají předcházet degenerativním chorobám. Lískové ořechy mají neuroprotektivní vlastnosti a hrají důležitou roli v prevenci a léčbě nemocí, jako je Alzheimerova choroba, demence a Parkinsonova choroba. 

Zmírňují zánět a chrání buňky před poškozením

Vysoký podíl zdravých tuků pomáhá snižovat záněty v těle. Navíc jsou lískové ořechy bohaté i na antioxidanty, které chrání tělo před oxidativním stresem způsobujícím poškození buněčné struktury, předčasné stárnutí a srdeční choroby. Nejčastějšími antioxidanty v lískových oříšcích jsou tzv. fenolové kyseliny. Ukázalo se, že tyto sloučeniny snižují hladinu cholesterolu a zánětlivé procesy.

Podporují zdravé trávení

S tím, jak se mění naše stravovací návyky, se ve stravě snižuje i podíl vlákniny. To má za následek přispění k řadě civilizačních chorob. Lískové ořechy patří mezi dobré zdroje vlákniny. Její ochranná funkce v organizmu spočívá v nabobtnání a zvětšení objemu ve střevech, čímž dochází ke zrychlení průchodu tráveniny. Jíst hodně vlákniny podporuje pravidelné vyprazdňování a pomáhá předcházet zácpě. 

Podporují hubnutí díky zvýšení metabolismu

Lískové ořechy jsou skvělými stimulanty pro zdravý metabolismus. Obsahují thiamin, který hraje důležitou roli v přeměně sacharidů na glukózu a následné energetické zásobení nervových a svalových buněk. Thiamin má také podíl na produkci nových červených krvinek, které jsou optimální při udržování energie. 

Vyšší obsah bílkovin, vlákniny a “zdravých” tuků v lískových oříšcích navozuje dříve pocit plnosti, který zabraňuje přejídání. Díky tomu jsou ořechy obecně doporučovány jako zdravá svačinka či přísada do jídel pro lidi, kteří chtějí zhubnout. Nejlepším způsobem, jak zařadit ořechy do svého jídelníčku, je jíst je každý den, aniž byste zvýšili celkový příjem kalorií.