4 tipy, jak si udržet motivaci ke cvičení a dosáhnout do léta svých cílů

Vytvořeno09.03.2021

Rádi byste začali s novým režimem, ale bojujete s jarní únavou, nedostatkem motivace nebo vlastní leností? Je to zcela normální a stává se to každému. Připravili jsme pro vás 4 tipy, jak se dopracovat k tomu, aby se z pravidelného cvičení stal váš nový životní styl. Pusťte se do toho!

1. Změňte jídelníček a dopřejte tělu správnou výživu

To, jak se vám do cvičení chce, nebo nechce, hodně záleží i na vašem jídelníčku. Jídlo má zásadní vliv na tělesný výkon. Nejenže rozhoduje o tom, zda budete mít dostatek energie, ale ovlivňuje růst i regeneraci svalů a spalování tuků. Snažte se omezit alkohol, bílé cukry a výrobky z bílé mouky. Ideální jídlo před cvičením je například celozrnné pečivo s plátkem šunky a sýra, ovesná kaše nebo ovoce ideálně v kombinaci s ořechovým krémem, který vás zasytí a dodá potřebnou energii.

Kulturista Tomáš Bureš: “Každý den mám buď ořechové máslo, nebo ořechy, když potřebuju trošku zpomalit trávení nebo se během dne nedostanu k jídlu."

Vyzkoušejte řadu Big Boy Grand Zero, která je určena pro ty nejnáročnější, skládá se pouze z výběrových argentinských arašídů pražených horkým vzduchem a prémiové belgické čokolády. Navíc neobsahuje žádný přidaný cukr, proto ji mnoho sportovců zahrnuje do svého stravovacího plánu.

TIP: Recepty s arašídovými krémy Grand Zero

2. Vizualizujte si svůj úspěch

Čím častěji si něco představujete, tím větší je šance, že se to stane realitou. Profesionální sportovci si své výkony představují znovu a znovu, aby uspěli v náročných závodech či zápasech. Pro vás to funguje stejně. Chcete běhat rychleji nebo chcete mít vyrýsované tělo? Začněte tím, že si představíte, jaké to bude, až uspějete.

3. Nedejte nudě šanci

Vaše fitness motivace bude ze dne na den kolísat. Někdy se budete cítit fit a plní energie a jindy zase slabí a bez šťávy. Příčiny nejsou vždy jen fyzické, často za to může psychika. Nový životní styl vás musí především bavit, jinak bude vaše motivace často na bodu mrazu. Jak na to?

  • Připravujte si jednouchá a nekomplikovaná jídla do několika minut.
  • Ve dvou se to lépe táhne, proto cvičte s rodinou nebo kamarády.
  • Nemusíte vždy cvičit na stejném místě. Vyzkoušejte změnu prostředí: terasu, park nebo obývací pokoj.
  • Poslouchejte oblíbenou hudbu. Můžete využít i motivační fotografie, videa nebo citace.

4. Cvičte ráno nebo přímo po práci

Neodkládejte cvičení na pozdní odpoledne nebo večer. Jak den postupuje, klesá energie a vaše slabší já roste. Pokuste se hacknout sami sebe a zacvičte si hned po ránu nebo během dopoledne. Pokud nejste ranní člověk, odstraňte všechny překážky, které by vám v brzkém cvičení mohly bránit.

  • Jděte spát o hodinu dříve, aby se vám ráno lépe vstávalo.
  • Sportovní oblečení si připravte už večer.
  • Připomínejte si příval energie a pocit štěstí, který se po cvičení dostaví.