Tentokrát jsme si posvítili na to, jak u nás vznikají marketingové kampaně a co to vůbec obnáší být hlavou marketingu v BIG BOYi. Kristýna Janďourková Čápová, Head of Marketing prozradila i co je cílem Instagramu a co jí na práci nejvíc baví.
Kristýnko, jaké jsi dnes měla ráno?
Celkem příjemné, protože jsem vstávala s nadějí, že už bude zase pravé letní počasí. Má být hezky, tak se těším po tom týdnu deště a zimy na pěkný víkend.
Jakou zajímavou knihu jsi naposledy četla?
Mám právě rozečtenou knihu Co oči nevidí od Betsy Reavley. Moc nečtu, ale zrovna se mi manžel smál, když mě našel na gauči pod peřinou, jak si čtu. Knihu mi dala kolegyně, ale obecně se ke knížce málokdy dokopu a trochu mě to mrzí. Po práci chodím spíš cvičit, lítám venku, něco podnikáme s přáteli nebo s manželem.
Zkusila bys vystihnout ve 3 slovech, co pro tebe znamená BIG BOY?
Láska, přátelství a 100% nasazení.
Co tě přimělo ucházet se na úplném začátku o tuto pozici?
Byla doba covidu, přišla jsem o práci a ocitla se doma. Při hledání nové práce těch nabídek nebylo tolik, protože firmy začínaly být v panice, jestli vůbec najmout nové lidi. Vybírala jsem z toho, co bylo k dispozici a narazila na BIG BOY. Zjistila jsem, že vyrábí oříšková másla a říkala jsem si, že je to super, protože jsem totální závislák na oříškových máslech už odjakživa. Dokonce jsem si kdysi mlela doma s kámoškou ořechy v mixéru. Milovala jsem to. Tak jsem si řekla Wow, to by mě mohlo bavit, dělat marketing právě pro takové produkty! My ženy chceme dělat něco kreativního, tvůrčího, co za tebou bude vidět.
Jak myslíš, že by tě popsali tvoji kolegové?
Přátelská, pracovitá, ambiciózní, hnací motor. Jsem důsledná a táhnu vše dopředu. Snažím se nás vnímat jako celek a ne separátně jako subjekty. Potřebuji, aby všichni dobře fungovali a pak můžu fungovat i já. Je to jak s dominem, zhroutí se jeden dílek a zhroutí se všechno. Jsem ráda, když je tým zajedno, pak je to na práci vidět.
Jak vypadá tvůj typický den v kanceláři?
Přijdu a hned ve dveřích se usmívám na kolegy. Vždycky pozitivně naladěná, máme totiž super kolektiv. Udělám si černý čaj s mlékem a k počítači si vezmu nachystanou snídani. Dáme se všemi rychlou debatu, jak jsme se měli večer, co jsme dělali a vrhneme se do práce. Diskutujeme projekty, které nás čekají, a já si vždycky vyberu, co ten den je stěžejní udělat, co hoří. Někdy jsem celý den v kanceláři, někdy máme focení nebo natáčení, schůzky. Všechno se přizpůsobuje plánům.
Umíš si představit, že bys pracovala jenom z domova?
Dřív jsem home office měla ráda, ale co máme takhle skvělý tým, beru si home office minimálně. Když si například potřebuji něco zařídit a hodí se mi to. Bydlím odtud kousek, cesta není nepříjemná a doma by mi bylo smutno. Dělají si tady ze mě srandu, že jsem tu pečená vařená.
V jakém pracovním prostředí se ti nejlépe pracuje?
Když máme všichni stejný vibe do práce a všichni to cítí stejně a jsou na stejné vlně. Tak se mi pracuje nejlépe. Naštěstí se mi daří vypnout okolí, když se potřebuji soustředit. Raději jsem mezi ostatními, protože často padnou nějaké dobré nové nápady, jsme tady všichni dost kreativní a pálíme myšlenky, ze kterých vznikne často skvělý projekt. Když funguje kolektivní práce, tak mi to vyhovuje.
Jak zvládáš tlak a stresové situace v práci?
Stresy samozřejmě jsou. Malý denní stres tě hypuje k lepším výsledkům a je motivační, a je podle mě zdravý. Kdyby člověk před sebou neměl ty úkoly a kampaně, které musí zvládat, tak by mi to chybělo. Jsem spíš nervózní, když mám práci hotovou a hned mi nabíhají myšlenky, co bychom mohli tvořit dál. Nemám ráda, když se čas prosedí jen tak, mám ráda, když to utíká a snažím se to tak nastavit i svým kolegům, které mám na starosti. Zažila jsem nudnou práci na recepci, kde bylo vše hotové za 2 hodiny a od té doby mám raději, když je práce hodně. Stresy jsou, ale dokážu se s tím docela dobře vypořádat. Pomohla mi vysoká škola, kde toho bylo hodně a člověk si musel určit priority. Taky jsem se postupem času obrnila.
Se kterou z BIG BOY firemních hodnot se nejvíc ztotožňuješ a proč?
Všichni táhneme za jeden provaz. Jsme menší firma, žádný korporát. V tom je to krásné, že se všichni známe. To je to, co tomu dává ten drive.
Čím se podle tebe naše značka odlišuje od konkurence?
Vymýšlíme neustále něco nového. Snažíme se být o krok napřed oproti konkurenci a ta filozofie firmy není postavena jen na jednom člověku, ale můžeme do toho zasahovat všichni a cítíme se být součástí. Vidíme za sebou naši práci a nebojíme se říct názor. Jsme jedna velká rodina.
Jak dlouho pracuješ v odvětví marketingu?
Dala jsem si tehdy jednu jedinou přihlášku na vysokou školu v Praze. Na zemědělce jsem potom měla provoz a ekonomiku a vybrala jsem si na státnice marketing a marketingové řízení a procesy. Tady jsem přičichla k marketingu a zjistila, že mě to asi bude naplňovat. Postupně jsem sbírala zkušenosti a od asistentky jsem se dostala až k marketingové manažerce. Bylo to 7 let sbírání zkušeností a učení se.
Jak měříš úspěšnost marketingové kampaně?
Máme nějaké plány, které musíme dodržovat i nějakou hranici, kolik musí firma v rámci B2C vydělat. Když té částky docílím, je to půlka úspěchu. Marketing máme úzce spojený s obchodem. Už si umíme spočítat investice do kampaní, dodržování PNO vůči webu a dalším kanálům, které využíváme. To máme dobře zvládnuté. BIG BOY začínal úplně na nule a během sedmi let jsme se učili, jak efektivně nastavit reklamu, aby byla návratnost atd. Kampaně nám jdou prakticky nepřetržitě a vyhodnocujeme je na denní bázi. Děláme detailní plány na měsíce dopředu a máme samozřejmě porady, na kterých rozebíráme úspěšnost jednotlivých kampaní.
Můžeš nepolíbeným trochu osvětlit, jak se vůbec začíná taková marketingová kampaň?
Tak u BIG BOYe je to tak, že máme nějaký produkt. Pokud chceme novinku, a souvisí třeba s nějakým tématem, Vánoce, Valentýn, léto, podzim… začíná to myšlenkou a pak to přechází do vývoje. Všichni se sejdeme, ochutnáváme, potvrdíme si finální produkt. Potom vytváříme specifikaci, grafiku, etiketu. Dále přijde focení, natáčení videa, děláme tomu ten brand, který spouštíme v placených reklamách. Dále pak YouTube, Instagram, TikTok i LinkedIn. Musí se vymyslet úderný text, takže se to zadá copywriterovi, využíváme naše influencery... Taková kampaň vzniká třeba 2 měsíce a někdy i déle.
Co tě nejvíc baví na marketingu pro BIG BOYe?
Asi bláznivá videa na odlehčenou, která tady vytváříme. Když se doma nudím, sleduji trendy a aplikujeme je na naše sociální sítě. Zapojí se při tom celý kancl a je to vždycky velká sranda.
Co je hlavním cílem BIG BOYe na sociálních sítích?
Být ve spojení s fanoušky. Snažíme se naše sledující zatáhnout do děje, aby poznali naši firemní kulturu, že tady nesedíme jen za počítačem a že to tady skutečně žije. Expedice, výroba, obrovská hala... ukazujeme background. Lidé milují, když jdeme do výroby a ukážeme, jak se krémy vyrábí. Každý se nad tím rozplývá a píšou nám, že by chtěli být ve výrobě a baštit máslíčko rovnou do pusy. Chci u vás pracovat je prostě super zpětná vazba.
Jakou platformu sociálních médiích máš osobně nejradši pro práci ty?
Asi zůstanu u Instagramu. Máme tam krásné fotky, ten obsah tvoříme zábavný a lidé se tam můžou odreagovat. Mám ráda i Facebook, ale organicky skvěle funguje Instagram.
Vypíchla bys nějaký úspěšný obsah, který jsi nedávno vytvořila a jsi na něj pyšná?
Jsem vždycky nadšená do všeho, co tady uděláme. Vaječňák byla bomba. Nikdo nám nevěřil, že to bude mít takový úspěch. To bylo naše miminko s kolegyní a věděly jsme, že to bude super, byť k tomu zbytek týmu byl trochu skeptický. Dalo se to na web, pustily se reklamy a padaly rekordy prodejů vaječňáku. To bylo fajn, měla jsem radost, že jsme na to byly samy dvě proti všem a vyplatilo se to. Produkt je mimochodem celou dobu na webu a nevypnul se ani po Vánocích. Stále se prodává.
Jak se dozvídáš o nových marketingových nástrojích a technikách?
Sleduji různé portály, bavím se s našimi agenturami o tom, co frčí. Pořád máme nějaké porady, schůzky. Sleduji i konkurenci, takže díky tomu na něco narazím. Člověk se musí vzdělávat furt. Ať chceš nebo nechceš, jsou nové aktualizace, vychytávky, nedá se tomu vyhnout. Pořád někde takzvaně šmejdím.
Ty jsi zmínila influencery, jak často tě oslovují a jak reaguješ?
Oslovují nás na denní bázi s tím, že by s námi chtěli nějakým způsobem spolupracovat. Vždycky si ten profil prohlédnu a když mi přijde zajímavý, začnu analyzovat, co by se dalo společně tvořit. Z našich krémů se dá vymýšlet spoustu věcí, nemusí to být nutně jen na lžičku. Dá se z toho vařit, péct… Máme šikovné holky, které tvoří video recepty, fotky, dáváme to i na náš blog a vzniká skvělé propojení. S většími influencery mám vždycky schůzku, seznámíme se, probereme možnosti spolupráce a hledáme společnou řeč, jak by to mohlo klapat. Nejprve jim dám produkty na ochutnání, protože chceme, aby jim to hlavně chutnalo, což se odrazí na celkovém výsledku.
Letní dovolené pomalu končí a podzim klepe na dveře… Prozradíš nějaké vzrušující plány, které má BIG BOY pro nadcházející sezónu?
Chystáme toho hodně a některé věci nemůžu bohužel ještě prozradit. Ale můžu říct, že se to opravdu povedlo a milovníci BIG BOY dobrot se už teď můžou těšit na letošní Vánoce! Zrovna včera nám přijel velký kamion s projektem, který tady řešíme od začátku roku. Jsem zvědavá na reakci zákazníků, protože s tím bylo hodně práce a hodně práce ještě bude. Je to něco, co tady ještě nebylo, něco úplně jiného. Jsem napnutá, jaké budou reakce. Ke zveřejnění dojde asi v druhé půlce září. No a pak jsou tam samozřejmě další sezónní produkty, které se hodně povedly a jedna lžička opravdu stačit nebude. Bude toho spousta! Těšte se na podzim i na Vánoce!
Kristýnce moc děkujeme za rozhovor a přejeme si (tak trochu i sobecky pro své chuťové pohárky), aby bylo zajímavých projektů a novinek čím dál víc!
Vážení zákazníci,
máme pro Vás novinku! Pokud objednáváte na Slovensko, do Německa nebo Rakouska, prosíme vyberte zemi dodání níže*.
*Váš výběr se automaticky uloží.
Příjemné nakupování! 💜