Vše, co byste měli vědět o KEŠU “MÁSLE”

Přestože se kešu běžně nazývají ořechy a jsou s nimi nutričně srovnatelné, jedná se ve skutečnosti o semena pocházející z tropického stromu ledvinovníku západního. Jako většina ořechů obsahují spoustu živin a látek prospěšných pro zdraví organismu.

Kešu jsou díky své jemné lahodné chuti dokonalou potravinou. Můžete si je dopřát syrové, či pečené jako zdravou svačinku, nebo si je přidat do svých oblíbených pokrmů. Kešu krémy se skvěle hodí například do jogurtu, ovesné kaše, dezertů nebo jako pomazánka na toast. 

Kešu jako významný zdroj živin

Ve srovnání s arašídovým obsahuje kešu “máslo” méně bílkovin, ale také téměř o polovinu méně cukrů. Je bohatší na železo, měď a fosfor. 28 g nepražených nesolených kešu obsahuje přibližně:

  • Kalorie: 157
  • Bílkoviny: 5 gramů
  • Tuk: 12 gramů
  • Sacharidy: 9 gramů
  • Vláknina: 1 gram
  • Měď: 67% denní dávky (DD)
  • Hořčík: 20% DD
  • Mangan: 20% DD
  • Zinek: 15% DD
  • Fosfor: 13% DD
  • Železo: 11% DD
  • Selen: 10% DD
  • Thiamin: 10% DD
  • Vitamín K: 8% DD
  • Vitamín B6: 7% DD

Kešu zabraňují kardiovaskulárním onemocněním

Lidé, kteří pravidelně konzumují přiměřené množství ořechů, si snižují riziko krevních chorob. Výzkumy také potvrzují nižší výskyt infarktu a srdečně-cévních chorob, než u lidí, kteří oříšky nejedí. Kešu jsou bohaté na měď. Ta hraje důležitou roli při vylučování volných radikálů z těla. Strava bohatá na ořechy se trvale ukazuje jako prospěšná pro zdraví srdce. 

Antioxidační účinky kešu ořechů

Ořechy a semena mají také antioxidační vlastnosti a kešu nejsou výjimkou. Obsahují antioxidanty, které neutralizují škodlivé volné radikály a pomáhají snižovat zánětlivé procesy v těle. To vede ke zvýšení imunity a zlepšení celkového zdraví organismu. 

Kešu jako pomocník v boji s přebytečnými kilogramy

Ořechy a semena mají vysoký obsah kalorií a tuků, přesto není jejich konzumace spojena s vyšší tělesnou hmotností. Právě naopak. Ukázalo, že lidé konzumující ořechy mají nižší BMI, než lidé, kteří se jim vyhýbají. Díky vysokému obsahu bílkovin a vlákniny ořechy snižují hlad, zvyšují pocit plnosti, a tím podporují hubnutí. Kešu navíc urychlují metabolismus a podporují spalování přebytečných tuků.

Kešu chrání oči

V městském prostředí spojeném s nadměrným znečištěním naše oči často trpí různými infekcemi. Kešu oříšky obsahují silný antioxidační pigment zvaný zeaxanthin. Tento pigment je snadno a přímo absorbován sítnicí, kde vytvoří ochrannou vrstvu a chrání oko před škodlivým UV zářením.

Vše, co byste měli vědět o KEŠU “MÁSLE”
Vytvořeno08.01.2021